Intervju Murales

Ob jubileju nam je direktor družbe Albin Škalič predstavil in zaupal bistvo njihovega, več desetletij dolgega uspeha. Kaj jih dela trdne – je to njihov prav poseben odnos do lesa, naravne surovine, ki s svojimi zakonitostmi zahteva neizmeren posluh, ali so to Muralesovi zaposleni, ki so sodelavci v pravem pomenu besede? Pri družbi Murales z gotovostjo lahko trdimo, da oboje.

Vizija družbe Murales je vedno bila in je tudi v prihodnje jasno zastavljena - zasledovati najvišjo kakovost svojih izdelkov, kar pa uresničujejo z dobrim medsebojnim sodelovanjem zaposlenih.

Murales
Kaj je Murales? Kako bi opisali bistvo družbe Murales z nekaj besedami?

Albin Škalič
Murales je eno vodilnih podjetij v Sloveniji in srednji Evropi, ki izdeluje pohištvo iz masivnega lesa. Izdelki našega podjetja so izdelani iz čiste masive, torej čistega lesa. Trden stol seveda mora biti iz masivnega lesa, kar zagotavlja, da je končni izdelek trajnostno naravnan. Naš slogan je tako več kot upravičen: Več kot trden stol je Muralesov stol.

Murales
Če bi bilo podjetje Murales oseba, kako bi jo opisali s petimi besedami?

Albin Škalič
Murales je trdno, trajnostno naravnano, v domače okolje vpeto podjetje. Naš masivni material, torej les, prihaja iz domačega okolja. To pomeni, da ne delamo nepotrebnih razdalj, ki bi obremenjevale okolje. Proizvodnja stolov je delovno zelo intenzivna panoga, ki vključuje več kot le delo na CNC-strojih. V delovni proces je treba vključiti veliko rok, ki morajo oddelati svoje – od rezanja, brušenja, lakiranja, pakiranja ter drugih ročnih del. Les je naraven material, zato mora tudi naše delo slediti tej miselnosti. Vsak element je naraven in zato tudi drugačen, lahko bi rekli edinstven. Murales bi zato opisal kot trajnostno naravnano, vestno, zanesljivo in trdno podjetje, ki ustvarja kakovostne izdelke s posluhom do okolja, v katerem deluje.

Murales
Večkrat poudarite, da vaši izdelki izhajajo iz narave. Bi lahko trdili, da so vaši izdelki »narava« v naših domovih ali poslovnih prostorih?

Albin Škalič
Les, ki ga uporabljamo za izdelavo naših stolov, je suh, naravno in umetno sušen, tj. gre za proces, ki omogoča, da les postane trajnostno trden. Les, ki ga posekamo, pripeljemo v lastno žago. Nato ga skušamo maksimalno zračno oziroma naravno posušiti, na koncu pa sledi še umetno sušenje. Naravno sušenje lesa lahko traja od pol leta in vse do dveh let. Material nujno potrebuje ta čas, saj se les le na takšen način lahko »umiri« in je nadalje bistveno manj »nemiren«. Naravi je preprosto treba dati čas in ji dovoliti, da naredi svoje.

Murales
Kaj je tisto, kar prav posebej odlikuje izdelke Murales?

Albin Škalič
Naše izdelke odlikuje ravno ta trajnost, ki jo pridobimo skozi proces priprave in obdelave lesa. Naj omenim še, da pri lesu največkrat izberemo BUKEV, HRAST in včasih JESEN. Kar nas še posebej odlikuje, je tudi petletna garancija, ki jo dajemo na konstrukcijsko trdnost naših izdelkov. S kakovostjo in prepoznavnostjo, ki smo si jo skozi leta uspeli zgraditi, lahko danes konkuriramo tako na domačem kot na tujih, globalnih trgih.

Murales
Kakšna je vizija družbe Murales za prihodnost, npr. za nadaljnjih 5-10 let?

Albin Škalič
Naša miselnost je naravnana v smeri, da bomo v prihodnje še boljši, kot smo danes. Da bomo to lahko dosegli, bo tudi v prihodnje treba veliko vlagati v opremo, nove izdelke, nove modele stolov, novo znanje in inovacije.

Murales
Kako veste, kateri izdelek je tisti, ki bo navdušil kupce?

Albin Škalič
Nenehno ustvarjamo in delamo. Na leto za trg pripravimo 4–5 novih modelov stolov, 2–3 od teh se potem tudi dobro prodajajo. Nikoli pa seveda ne vemo, kako se bo trg odzval, kako bo izdelek sprejet. Nenehno smo vpeti v spremljanje trendov in novosti v tujini. Seveda je tudi prisotnost naših izdelkov pod lastno blagovno znamko na trgu tisto, kar nas usmerja v prihodnost. Izpostaviti moramo tudi našo tradicijo ter zanesljivost do kupcev in naročnikov, ki pomembno prispevata k uspešni prodaji izdelkov.

Murales
V domači javnosti vidimo družbo Murales kot izdelovalca kakovostnih stolov, miz, jedilniških garnitur in ostalih izdelkov za dom, ki predstavljajo povezavo med tradicijo, večno klasiko ter predvsem trajnostjo? Bo držalo?

Albin Škalič
Da. Glavno vodilo, ki usmerja naše delo, je to, da so kakovost, trajnost in oblika na prvem mestu. To smo gradili skozi leta, desetletja in to je tudi tisto, kar danes naši kupci cenijo, iščejo in si želijo. To je Murales.

Murales
Kar je opaziti v izdelkih Murales, je dovršenost v izdelavi in podrobnostih. Vidi in čuti se, da je v izdelek vloženega veliko ročnega dela, spretnosti, znanja in truda.

Albin Škalič
Seveda, naše celotno delo je intenzivno in zahteva veliko znanja, ročnih spretnosti, potrpljenja in občutka za delo z lesom. Skozi leta in desetletja trdega in vestnega dela so naši zaposleni vso to znanje pridobili in ga tudi do potankosti izpopolnili. Brez naših sodelavcev ne bi bilo Muralesa, oni so duša družbe in njim gre zahvala za vsakodnevni trud, ki ga vlagajo v svoje delo. Kar nas Muralesovce dela takšne, kot smo, je tudi naše sodelovanje. Pri delu, ki ga opravljamo, je dobro medsebojno sodelovanje ključnega pomena, saj le s skupnimi močmi lahko ustvarimo dober končni izdelek. Z izzivi se sodelavci spopadajo tako, da združijo svoje moči in znanja. Vsak izmed nas dobro pozna svoje zadolžitve, točno ve, v čem je dober in kje mu lahko kateri sodelavec priskoči na pomoč. Sodelovanje spodbujamo in si ga želimo tudi v prihodnje.

Murales
Kaj bi želeli še prav posebej izpostaviti ob letošnjem 30. jubileju?

Albin Škalič
Drži, letos obeležujemo 30. obletnico našega Muralesa. Prišli smo v odrasla, lahko rečemo samozavestna leta. V prihodnje si želimo postati še boljši. Danes smo dobri, želimo pa biti najboljši. Ponosni smo na svoje kupce in zaposlene ter si upamo trditi, da vedno lahko najdemo prostor za nove tehnološke postopke, znanja in nove izdelke iz masivnega lesa. Tudi v prihodnje bomo utrjevali svojo prisotnost na tujih trgih, s svojo blagovno znamko izdelkov Murales pa bomo tudi na domačem, slovenskem trgu zasedali pomembno vlogo.

Želimo si odlične partnerje, za katere bomo tudi v prihodnje izdelovali najboljše, kar zmoremo in kar od nas pričakuje tudi zahteven globalni trg. Naša prioritetna naravnanost je globalna. Že danes so naši izdelki prisotni v Avstriji, Nemčiji, državah severne Evrope in Združenih državah Amerike. Znanje tehnologijo in kakovost, ki smo jih pridobivali skozi desetletja, že imamo in to je tudi naša primarna usmeritev za prihodnost. Ponosni smo na naše izdelke in na dosežene rezultate, vendar nikakor ne bomo počivali na lovorikah, temveč se bomo tudi v prihodnje dokazovali, rasli in se razvijali. To je naša pot in hkrati vizija za prihodnost družbe Murales.